You are currently viewing Czy na zdjęciu RTG widać stan zapalny?

Czy na zdjęciu RTG widać stan zapalny?

Zdjęcie rentgenowskie jest kluczowym narzędziem diagnostycznym w stomatologii i medycynie. Często pacjenci zadają pytanie, czy na zdjęciu RTG widać stan zapalny. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i zależy od wielu czynników.

Podpowiadamy, co pozwoli zdiagnozować takie badanie i kiedy warto je wykonać. Pamiętaj jednak, że w przypadku bólu zęba zawsze najpierw warto umówić się na wizytę. Lekarz stomatolog pokieruje na dalsze badania.

Widoczność stanu zapalnego na zdjęciu RTG

Zdjęcie RTG może ujawnić zmiany w tkance kostnej, takie jak resorpcja kości, która często towarzyszy stanom zapalnym w obrębie zębów i przyzębia. W przypadku stanów zapalnych wokół korzenia zęba można zauważyć charakterystyczne zacienienia na zdjęciu RTG.

Co jeszcze widać na zdjęciu RTG?

Zdjęcia RTG mogą w ograniczonym stopniu wykrywać drobne zmiany zapalne, szczególnie na wczesnym etapie. Niektóre z nich, jak zapalenie błony śluzowej jamy ustnej czy zapalenie dziąsła mogą być trudne do zdiagnozowania na podstawie samego zdjęcia RTG. To dlatego, że nie wpływają bezpośrednio na tkankę kostną.

Czy na zdjęciu RTG widać stan zapalny? Tak, ale nie zawsze

Najlepiej skonsultować się z dentystą, który oceni stan Twojej jamy ustnej i zleci badania. Na podstawie wszystkich dostępnych informacji lekarz stomatolog będzie mógł postawić odpowiednią diagnozę i zaproponować odpowiednie leczenie.

Regularne wykonywanie badań rentgenowskich jest ważne dla utrzymania zdrowia jamy ustnej i zapobiega poważnym problemom stomatologicznym.

Zachęcamy do sprawdzenia naszej oferty i wizytówki Google Moja Firma.