You are currently viewing Implanty dentystyczne dla osób starszych

Implanty dentystyczne dla osób starszych

Kiedyś usunięcie zęba było naprawdę traumatyczne. Trzeba było liczyć się z ubytkiem lub koniecznością założenia protezy. Dziś wybór na szczęście jest większy. Naturalnego zęba można z powodzeniem zastąpić. Sprawdzamy tylko, czy implanty dentystyczne dla osób starszych także są dostępne.

Implant zęba wygląda w pełni naturalnie. Jest też bardzo trwały i estetyczny. To najlepsza alternatywa dla koronek czy protez. Nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na taką opcję. Jednak warto zadać sobie pytanie, czy z takiego rozwiązania mogą skorzystać również seniorzy?

Implanty dentystyczne dla osób starszych – o czym trzeba wiedzieć?

Z implantów mogą korzystać osoby, które ukończyły 18 rok życia. Zakłada się, że wtedy zakończył się już rozwój żuchwy. Jeśli pacjent starszy jest w dobrym stanie ogólnym zdrowia, może również mieć wszczepiony implant. Ważną rolę odgrywa konsultacja ze stomatologiem. To on podejmuje decyzję, czy senior może skorzystać z takiego rozwiązania.

Lekarz dentysta bierze pod uwagę między innymi stan układu stomatognatycznego oraz ilość i jakość tkanki kostnej. Przeprowadza wywiad z pacjentem na temat ewentualnych chorób. Jeśli wszystko jest w porządku, implanty dentystyczne dla osób starszych mogą zostać wszczepione.

Kiedy nie można stosować implantów dentystycznych dla osób starszych?

Istnieje kilka przeciwwskazań. Z takiego zabiegu z pewnością nie mogą skorzystać osoby chorujące na nowotwory, AIDS oraz sepsę. Stomatolog może odradzić wszczepienie implantu z powodu ciężkiej postaci cukrzycy i chorób układu krzepnięcia. Przeciwwskazaniem do implantów dentystycznych dla osób starszych będą też wady serca lub Parkinson.

Zachęcamy Państwa do sprawdzenia naszej oferty i wizytówki Google Moja Firma.